Ugrás a Főoldalra!

Az óbudai trolibusz

A '20-as években Budapesten megindult az autóbuszhálózat kialakulása. Ekkoriban a legfontosabb szempont a villamos vonalhálózat kiegészítése volt, a villamosvasút által nem feltárt területek bekapcsolása a tömegközlekedésbe. Emellett a BSzKRt. szándéka szerint az autóbuszforgalom mintegy beindította volna a forgalmat azokon a vonalakon, ahová villamost terveztek. Részben ez a szándék vezette a a BSzKRt-t az első trolibuszvonal megépítésekor is: a BKVT már a háború előtt halogatta a villamosvonal kiépítését az Óbudai temetőhöz, és a BSzKRt. megalakuláskori terveiben is szerepelt ennek az útvonalnak villamossal való ellátása. A várható kis forgalom miatt kapóra jött ez a külterületi szakasz a trolibusz kipróbálására.

A trolibusz az I. világháború után kezdett komolyabban elterjedni Angliából. Ekkoriban még kétségtelen előnyei voltak a kiforratlan autóbuszokhoz képest: a dízelbuszok elterjedése előtt olcsóbban lehetett üzemeltetni a trolikat amellett, hogy forgalomtechnikailag is kedvezőbbek voltak.

Az első trolibuszvonal Budapesten 1933. december 16-án nyílt meg a Vörösvári út és az Óbudai temető között 7-es számmal, később (1936. előtt) ezt T-re módosították. A troliknak az Óbudai kocsiszínben alakítottak ki tárolóhelyet. A vonalat már 1927. június 5. óta autóbusszal üzemeltette a SzAÜ, a számjelzés innen származott.